Comunicat de Premsa 9/10/23

El passat mes de juny la Sareb va posar en venda el solar de Can Fugarolas sense avisar-nos, tot i tenir un contracte legal d'ús de l'espai fins l'any 2026. Després d'una mobilització multitudinària en defensa de l'espai, i amb la mediació de l'Ajuntament de Mataró, el qual creu en el projecte que s'hi desenvolupa, es va aconseguir un termini de tan sols 3 mesos de moratòria.
Aquest 5 d'octubre s'ha acabat el termini que la Sareb ha donat per aturar el procés de venda del solar de Can Fugarolas.

La Sareb és el banc dolent, i a més, la Sareb som tots. Es va fundar amb els 60.000 milions d'euros públics per rescatar la banca, comprant els artilugis financers tòxics que la banca no volia. És més, l'estiu passat, la Generalitat va demanar la cessió de tots els pisos de la Sareb, i diversos ajuntaments demanen (i alguns municipis ho han aconseguit) que els pisos se'ls hi assigni per utilitzar-ho com a pisos socials.

Creiem que a Mataró no calen més pisos, sino canvis estructurals en les polítiques d'habitatge. Les regulacions actuals només aconsegueixen que la propietat es concentri cada vegada més en menys persones. A Mataró calen més espais culturals i socials, com Can Fugarolas, que donen resposta a necessitats socials i col.lectives escencials de la ciutadania.

Nosaltres portem 10 anys treballant conjuntament pel barri i per la ciutat de forma autogestionada.
Seguim amb la mateixa energia humana de sempre, coordinant-nos entre diversa gent. Hem dedicat molta energia i molts recursos a recuperar i habilitar l'espai de Can Fugarolas perquè pugui ser utilitzat per més de vint col·lectius.
Som un taller per la transformació social, cultura i sostenible, això entra en coherència en buscar solucions per mantenir aquest projecte a l'espai de Can Fugarolas.

Diversos col·lectius de la ciutat, com la Unió de Cooperadors i les Associacions Veïnals ens donen suport i creuen que la ciutat necessita un espai social i cultural com Can Fugarolas.

En aquest sentit, volem informar de que estem treballant i explorant diverses opcions, que van des de la compra col.lectiva, demanar la cessió de l'espai, o pressionar perquè es redueixi el preu del sòl.

Data:

dilluns, octubre 9, 2023 - 13:00